Om det uppstår något fel ska du som boende göra en felanmälan. Med fel avses även problem och skador. Beroende på vad det är för typ av fel är det olika mottagare av en felanmälan.
Då det är en mycket högre kostnad att hantera ett fel som uppstår på kvällar och helger har föreningen valt att dela upp felen i
Akuta fel ska hanteras omgående, oavsett tid på dygnet och anmälas till Riksbyggen
Exempel på akuta fel
Fel som inte anses som akut, ska hanteras under vanlig kontorstid och anmälas till föreningen.
För att kunna följa upp samt hantera en felanmälan snabbare, vill vi att du använder formuläret nedan. Vi kan då styra att felanmälan går direkt till vår fastighetsskötare, vilket spar tid och gör att felet kommer kunna hanteras fortare. Använd inte föreningens vanliga E-postadress.
Exempel på ej akuta fel
Exempel på övriga typer av fel som också ska anmälas till föreningen
För vissa fel ansvarar inte föreningen och dessa ska inte heller anmälas till Riksbyggen, utan medlemmen får själv ta kontakt med leverantören.
Fel | Kontakta | Kontaktuppgifter |
Skadedjur i lägenheten | Anticimex | 075 - 245 10 00 |
Bredband, Tv |
Tele2 | Läs här, Tv, bredband, telefoni |
Frågor kring månadsavin, betalning | Simpleko | Läs här, Simpleko |
8 051 besökare sedan 2024-05-30